RDZENNI MIESZKAŃCY AUSTRALII


Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie zaprasza na wystawę zdjęć DARII PAWĘDY -"RDZENNI MIESZKAŃCY AUSTRALII". Fotografie będzie można zobaczyć od 7 września do 5 października 2012 w gościnnej galerii w Traffic Clubie przy ul. Brackiej 25 w Warszawie (2 piętro).

www.dariapaweda.pl

Od autorki:
Podróżując po Terytorium Północnym Australii poznałam kilku wspaniałych artystów, a jeden z nich Billy Cooley spotkany w okolicach Uluru malował nawet specjalnie dla mnie! A właściwie na moją prośbę dodał kolor niebieski do obrazu przedstawiającego węża Liru. Obraz wisi teraz u mnie w domu przypominając tamto niezwykłe spotkanie.

Rdzennych mieszkańców Australii spotkałam również w innych częściach tego kraju, m.in. w Qeensland w Centrum Kultury i Sztuki Tjupukai, gdzie mogłam zapoznać się z kulturą, wierzeniami, muzyką i tańcem rdzennych mieszkańców zamieszkujących głównie lasy tropikalne Qeensland. Niesamowite wrażenie zrobiły na mnie opowieści z przeszłości, a także muzyka grana na didgeridoo (tradycyjny instrument dęty rdzennych mieszkańców Australii).
W Centrum Tjapukai również mogłam uwiecznić na moich zdjęciach artystów – głównie tancerzy i muzyków, choć nie było to aż tak bardzo osobiste spotkanie, jak to z okolic Uluru… Na pewno jednak każde ze spotkań z rdzennymi mieszkańcami Australii było wyjątkowe i każde pozostanie w mojej pamięci na zawsze tworząc obraz wspaniałych, ciepłych, otwartych i wyjątkowych ludzi…

Daria Pawęda

Organizacja: Karolina Krzywicka (karolinakrzywicka@wp.pl)